Warning: Parameter 1 to wp_default_styles() expected to be a reference, value given in /var/www/cobraleif.dk/public_html/wp-includes/plugin.php on line 571

Warning: Parameter 1 to wp_default_scripts() expected to be a reference, value given in /var/www/cobraleif.dk/public_html/wp-includes/plugin.php on line 571

Daily Archives: December 21, 2018

Undgå markedsreguleringer og lovforslag, der ikke gavner din virksomhed

Markedsreguleringer og politiske beslutninger er en afgørende faktor for, hvordan din virksomhed klarer det eller om din organisation kan få gennemført bestemte lovforslag. I den forbindelse er det nødvendigt at have en tilstrækkelig gennemslagskraft over for vigtige beslutningstagere. Din virksomheden eller organisation kan påvirke den politiske dagsorden til jeres fordel gennem strategisk kommunikation og Public Affairs, som er værktøjer til at påvirke vigtige aktører, herunder også politiske beslutningstagere.

 

Strategisk kommunikation gennem Public Affairs

Gennem den strategiske kommunikationstype Public Affairs er det muligt at få indflydelse på den politiske arena gennem dialog med vigtige beslutningstagere. Det kræver dog sit grundarbejde at få åbnet kommunikationskanalerne til de aktører, som enten nu eller på lang sigt kan være relevante for din virksomhed eller organisation. Det er derfor et større arbejde at udføre strategisk kommunikation, og din virksomhed eller organisation kan derfor få glæde af at få hjælp fra et anerkendt kommunikationsbureau, som har hjulpet både store og små virksomheder.

Til at udvælge relevante aktører vil det tilknyttede kommunikationsbureau udføre aktøranalyser for at finde de offentlige beslutningstagere, embedsmænd og politikere, som kan være relevante. Herefter er målet at få bevæget sig ind i det netværk, hvor de relevante aktører befinder sig. En etablering af interessesammenslutninger kan også være en god ide. Det kræver politisk strategilægning såvel som proaktivt og reaktivt pressekontakt. Dialogprojekter, konferencer og pressemøder bør også overvejes. Et brug af flere sociale medier til at udbringe jeres budskab er også oplagt.

 

Lær redskaberne til strategisk kommunikation

I den forbindelse bør I overveje medietræning, så I eksempelvis selv kan lære at bruge Facebook, Instagram og LinkedIn. Denne viden er både nyttig til en mere aktiv promovering af jeres budskaber online samt til håndtering af de såkaldte krisesituationer, hvor I skal vise, hvor jeres virksomhed står i eksempelvis en politisk diskussion. Her er det også vigtigt, at der ikke udelukkende bliver fokuseret på den eksterne kommunikation, da den interne kommunikation også er afgørende for, at I er helt skarpe på jeres budskaber. Gennem møder, mails, kampagner og gå-hjem-møder er det muligt at orientere hele eller dele af virksomheden om, hvad der sker på tværs af afdelingerne. Dette skaber også mulighed for nye samarbejde og derved forberedelser i virksomheden.

Ved at forbedre den interne såvel som eksterne kommunikation bliver I som virksomhed eller organisation altså stærkere til at møde det marked, som I på nuværende tidspunkt eller på sigt vil befinde jer i.

 

Rostra Kommunikation A/S

Svanemøllevej 58

2900 Hellerup

33159420